Lenkija, Chyzne
Nelaime darbe.. Vairuotojas vairaves „fura“ apsiverte lygiame kelyje…
Ivykis ivyko netoli Lenkijos-Slovakijos sienos, Chyzne kaimelis, 4km iki Slovakijos sienos. Vairas Paulius sugebejo apsiversti lygiame kelyje, sunku patiketi, kad taip imanoma. Platus, vienos juostos, dvieju krypciu kelias, su beveik metro rezervu kelkrasciu. Pasak vairo, jis koregavo navigacija ir pastebejo is priekio atvaziuojancia kita fura, kuri lenke kita automobili, kaip zinome lenkijoje is dvieju juostu vairuotojai padaro tris, pasitraukdami i kelkrasti praleidzia lenkencias kitas masinas. Vairas padare taip pat, tik per daug uzvaziavo ant kelkrascio, papuole ant minksto pagrindo, priekinis ratas susmigo i zeme, furoje pasikeite svorio centras ir viso to pasekme.. Fura nuvaziavus nuo kelio..
Isvykome is Kauno penktadieni apie pietus. Vaziuodami su sefu neburem is tirsciu, „atvaziuosim i vieta bus aiskiau“.
Vaziavome neskubedami, pastoviai vyrsydami greiti 20-30km/h, kam teko vaziuoti per Lenkija turbut zino, jog ten zmones irgi tokie pat „leti“ Suskaiciavome, kad musu greicio vidurkis gavosi ~66km/h, sunku patiketi? bet tai teisybe.. Uzmiesciais, ar mazais kaimais vaziavom 90-11okm/h greiciu atrodo kodel toks vidurkis mazas. Vistik Lenkija, kelio remonto darbai, kurie yra daznas reiskinys ten. Privaziuoji kelio remonto atkarpa ir velkiesi, taip ir krenta vidurkis. Vaziavome per Varsuva ir padarem klaida, net 2h teko per ja vaziuoti. Pirmas toks greicio rodiklio mazinimas buvo pries isvaziuojant is Bialystoko, sustabde muitininkas. Patikrines dokumentus patikrino masina, su kazkokio gelzgaliu dauze por masinos dugna, matyt ieskodamas ertmiu, kur galetu buti paslepta kontrabanda. Pareigunas Tomasevic tvirtino kad musu tauta labai megsta vezti kontrobandines cigaretes. Dar kazka patikrines pas dispecerius leido mums vaziuoti toliau. Kaip ir minejau anksciau, tiek pries Varsuva, tiek uz jos buvo daug kelio darbu, tik tai is stabde musu tempa. Na dar bovome sustoja „Lidl“ parduotuveje ir pavalgyti, bet tai neuztruko labai ilgai.
Prie musu furos, mes buvome panasiai ~12h nakties, jau buvo tamsu ir nieko nejo nustatyti, ar imtis kazkokiu gelbejimo veiksmu. Pasisukineja po kaimeli, radome tinkama sunkiasvori automobili, bet jau niekas nedirbo, tai gryzome prie apvirtusios masinos ir laukeme ryto. Pasistateme savo automobili prie furos, kad zmones matytu, jog prie jos kazkas yra ir atsigulem truputi nusnausti, pries masinos perkrovimo darbus.
Lenkai geri zmones pasirodo, kaip varuotojas pasakojo, ateidavo pas ji visokie zmones ir klausdavo ar viskas gerai, atnesdavo pavalgyti, atsigerti ir netgi alaus, zodziu musu vairuotojui neleido numirti badu. tik veliau paaiskejo is kur toks kai kuriu zmoniu geris. Kai atsigulem pailseti masinoje, nepraejo nei 10min atvaziavo policija, pasirodo jie jau cia buvo keleta kartu. Truputi pajuokave su pareigunais, pasijuoke is vairuotojo zioplos klaidos, vel sedome i automobili. Tik nuvaziavo pareigunai atvaziavo kita masina, dzipas Audi Q7, va cia man ir paaiskejo is kur cia toks kai kuriu zmoniu gerumas. Islipo keturi berniukai, matosi kad tokie „veiklos“ zmones ir klausia ar reikia pagalbos, mazdaug perkrauti masina juos labai domino ka vezame.. graziais zodziais juos nuvijome ir nuejom planuotam poilsiui. Galiu pasakyti, kad per ta likusia 3-4h nakti, buvo dar trys ar keturi tokie pat ekipazai privaziave, kai kurie tiesiog lipo i masina.. Apie normalesni pailsejima jau nebuvo kalbos, bet man teko nusnausti, gal kokia valandele.
Tik prasvitus ememes veiklos. Nuvaziavomo pavalgyti i vietine valgykla, tokia sakyciau prabangi, bet pasirinkimo nebuvo.
Truputis vaizdo, apie 5h ryto vietos laiku.
Grazu, ar ne taip?
Papusryciave gryzome prie furos ir pradejom dirbti. 5t iskrayti atrodo nera daug, bet po keliones ir miego trukumo tai veliau atrode labai sunku. Iskraudinejom ~3-4h, veliau isidenojus, kai jau prasidejo karstis, tas darbas isvis buvo sunkus, bet viskit masina iskroveme. Sefas isleke pasikviesti pagalba, kita ritesnia masina ir pakroveja. Per ta laika sutvarkem paletes su kroviniu ir isiamzinom
Diena buvo labai karsta, 32 laipsniai karscio, neblogai idegiau. Kol pozavome fotosesijai atvyko musu gelbejo priemones. Visas procesas uztruko vos daugiau nei 10 minuciu. Vietine fauna greitai viska daro, prisikabino, atverte masina ir istrauke, pasieme pinigus ir dingo. Manau lygiai taip pat greitai butu pasidarbave berniukai is Q7 toliau viskas vyko panasiu tempu. Patys reguliavome esima, kol vyko masinos istempimas ir krovinio pakrovimas. Visi issikirste, uzpyleme truputi dyzelio, kad galetu davaziuoti iki degalines, nes viskas buvo isbege. Po visko dar gerai uzkandome, davem vairui tolimesnes instrukcijas ir patraukem namu pusen. Gryztan i Lietuva buvau per daug pavarges ir tiesiog del didelio noro kuo greiciau atsigulti i lova, praktiskai neiamzinau grazesniu vaizdu, kuriu Lenkijoje tikrai netruksta.
Moralas – Nevaziuok issiziojas, nes prarysi muse. Tam vairuotojui pamoka, lengvai atsipirko, tik truputi susitrenke alkune i stikla, galejo baigtis ir liudniau. O sefui tai atsistojo nemazus pinigus..
O man tai buvo puiki kelione, kad ir varginanti, bet verta buti irasyta i mano „Bloga“
birželio 5th, 2011 at 15:30
puikus pasakojimas apie „nuotylius“, kurie turbut geriau tokie nesikartotu 😀
birželio 5th, 2011 at 18:29
Kaip faina, kad kazkas pakomentuoja 😉 gal net diskusijos kada uzvirs
lapkričio 22nd, 2011 at 14:38
Esi kūribingas, nenori knygos parašyt istorijų?
rugsėjo 22nd, 2012 at 13:29
Puikus straipsnis!Būtinai, kad seksiu šio tinklaraščio postus !
birželio 13th, 2015 at 19:23
pengar direkt
sambo lan blir det billig sätt